National Holiday and Slovenië - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Ester - WaarBenJij.nu National Holiday and Slovenië - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Ester - WaarBenJij.nu

National Holiday and Slovenië

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

29 Maart 2014 | Slovenië, Ljubljana

Szia,

Daar was ik weer. Ik ben alweer op de helft van mijn tijd in Budapest. En voor degenen die zich afvroegen of ik ook nog naar de universitieit ga. Ja, maar niet al te veel. De laatse twee weken stonden echter in het teken van midterms en een tentamen wat ik nog in moest halen uit Nijmegen. Dus iets meer studeren. Maar nog steeds veel meer leuke dingen.

Bijvoorbeeld op 15 maart de nationale holiday van Hongarije, waar ze hun revolutie tegen de Habsburgers vieren. Na een uitgebreide tour over de historie van deze dag ervoor, besloot ik samen met een vriendin op de dag zelf om 09.00 de opening van het plein voor het parlementsgebouw bij te wonen. Zelfs op deze vroege morgen was het erg druk. Tussen de Hongaren luisterden we naar een speech van de premier en president. Na afloop werd het volkslied ingezet, uit volle borst en met tranen in de ogen zong het hele plein mee. Gevolg door een parade van militairen door de stad. Ook waren er door de hele stad optredens van bandjes en volksdansgroepen. Erg leuk om mee te maken dus. De volgende dag was sint Patricks day, waar ik samen met mijn huisgenoot, genoot van verschillende Ierse bandjes.

Het vorige weekend ben ik samen met de internationale studentenvereniging van mijn universiteit naar Slovenië geweest. Jammer genoeg wilde het weer niet echt meewerken. Het was koud en regenachtig en ik had natuurlijk niet zo goed naar het weer gekeken. De eerste dag bezochten we de hoofdstad Ljubljana, een prachtige stad, waar ik bijna ook was gaan studeren. Echter, qua grote viel het een beetje tegen. Het is vergelijkbaar met Nijmegen, maar ja Budapest went snel. De volgende dag bezochten we Bled, wiens kasteel op een prachtige heuvel een uitzicht over de hele stad geeft. De laatste dag bezochten we een hele grote grot in Postjana en daarna gingen we op weg naar Maribor. Echter, dit duurde iets langer als gepland omdat onze bus ongeveer een halfuur stil stond op de weg. Gelukkig wilde onze bus later weer, maar omdat iedereen erg moe was werd ons bezoek aan Maribor ingekort. Op de weg terug naar Budapest bleek onze chauffeur niet de juiste papieren te hebben, waarna we weer ongeveer een uur stil stonden. Met wat vertraging kwamen we naar een geweldig weekend 4 uur later aan in Budapest. Wat echt mijn huis is geworden.

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar Margerth eiland geweest. Budapest heeft zoveel te bieden dat ik het gevoel op dat ik de helft nog niet heb gezien.

Groetjes Ester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7966

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Budapest

Landen bezocht: