Laaste paar weekjes in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ester - WaarBenJij.nu Laaste paar weekjes in Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ester - WaarBenJij.nu

Laaste paar weekjes in Budapest

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

21 Mei 2014 | Hongarije, Boedapest

Ik kan het niet geloven, maar morgen is het dan zover: ik ga Budapest verlaten. Ik zal nog even terugkeren eind juni om mijn borg op te halen, maar dan zullen de meeste van mijn vrienden ook weg zijn. De afgelopen dagen stonden dan ook in het teken van afscheid, ik heb hoop de meesten ooit nog weer te zien. Al heb ik het gevoel dat ik wel een jaar de wereld rond kan reizen om iedereen te bezoeken. Daarnaast heb ik de afgelopen twee weken tentamens gehad en papers geschreven. Ik heb al twee vakken gehaald, de rest is nog even afwachten.

Ook naar lang wachten kwam in de meivakantie Michelle op bezoek. Het wachten op het vliegveld duurde eindeloos. Maar eenmaal gearriveerd vielen we zo in onze routine, kletsen. Het weer was goed dus samen zijn we naar Margerit Island geweest. s Avonds hebben we nog genoten van het prachtige uitizcht van Gellert Hill De volgende dag hebben we samen de Danube bend plaatjes Vac and Visegrad bezocht. Vac deed me denken aan een klein dorpje in zuid Frankrijk. Ons bezoek in Visegrad bestond voornamelijk, uit een klim naar de Citadel. Het pad was erg stijl en ik kon goed merken dat mijn conditie niet is, wat het geweest is. Maar het was de klim zeker waad. Het bood ons een prachtig uitzicht over de bergachtige omgeving en natuurlijk de Donau. De volgende dag bezochten we het momento park, hier zijn verschillende standbeelden uit het communistische tijdperk tentoongesteld. De beelden waren immens en erg indrukwekkend. Zeker een aanrader, voor iemand die Budapest gaat bezoeken. Later op de middag bezochten we de Gellert Spa, waar ik nog niet geweest was. 's Avonds was er een feestje van de internationale gemeenschap, waar ik natuurlijk Michelle mee naar toe nam. Het was erg leuk om haar aan iedereen voor te stellen. Op zaterdag, bezochten we castle hill, om vervolgens naar Michelle's favoriete uitje te gaan, de dierentuin. De dierentuin is niet erg bijzonder, maar sommige dieren zoals giraffen en zebra's kunnen gevoerd worden. Eigenlijk voor kleine kinderen, maar stiekem toch wel erg leuk. Ons laatste uitje was een bezoek aan de joodse wijk en de grote synagoge. Erg indrukwekkend

Ookal heb ik superveel zin in mijn volgende avontuur, rondreizen door zuidoost Europa. Ik zal Budapest en de mensen erg gaan missen. Mijn eerste stop zal lake balaton zijn. Het meest zal ik ons bescheiden appartement aan Andrassy utca gaan missen. Dat balkon met uitzicht op heroes square. Daar kan toch echt niets thuis aan tippen.

Groetjes Ester

  • 21 Mei 2014 - 16:45

    Eline Raterink:

    Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 7961

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Budapest

Landen bezocht: