Departure, arrival and oriëntation - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ester - WaarBenJij.nu Departure, arrival and oriëntation - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ester - WaarBenJij.nu

Departure, arrival and oriëntation

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

31 Januari 2014 | Hongarije, Boedapest

Zo de afgelopen dagen kreeg ik (vrij) veel vragen over hoe het me bevalt in Budapest, zo ik dacht dat het tijd werd voor een reisverslag.

Zaterdag 25 januari was het dan zover, na twee weken vol van feestjes en afscheidsfeestjes, ging ik dan toch echt in mijn eentje naar Budapest. Gelukkig had ik tot vrijdag college en had ik geen tijd om me te druk te maken. Echter, het moment van afscheid nemen op het vliegtuig was wel moeilijk. Toen ik in mijn eentje door de douane ging besefte ik me dat het toch echt gebeuren. Gelukkig had ik super leuke verhaaltjes in mijn boekje. Menigeen in het vliegtuig keek om naar het blonde meisje dat zo hard met zich zelf zat te lachen. Al moet ik toegeven dat ik niet in stad ben (of wil) om al jullie opdrachten uit te voeren. Na de vlucht begon mijn zoektocht naar het hostel. Verbazingwekkend (ja ook voor mij) bereikte ik het hostel zonder enige omweg. Onderweg ontmoette ik zelfs een meisje dat ook in Nijmegen studeert. ‘s Avonds in het hostel ontmoete we andere uitwisselingsstudenten uit o.a. Australië, Portugal en Estland.

Na op zondag een beetje door de stad te hebben rondgedwaald, begon op maandag de introductie week voor internationale studenten. Het was een lange dag vol lezingen maar aan het eind stond er (natuurlijk) een feestje gepland. Een hele leuke manier om opnieuw weer nieuwe mensen te ontmoeten. Dat was in het begin niet altijd makkelijk maar iedereen is erg open (want de meesten komen hier in hun eentje). Op dinsdag gingen we tesamen naar Szechenyi Bath. Daar heb ik letterlijk uren in buiten in de warm water bronnen gedwarreld. Op woensdag en donderdag hingen we heerlijk de toerist uit, met sight seeing tours in Buda, Pest en Parliament. En ja, ook ik ben verliefd geworden op deze prachtige stad (voornamelijk het parlement), al is het momenteel nog wel wat te koud en begrijp ik niets van de taal. De hele week werd dit programma opgevuld met feestjes in de bekendste bars van Budapest.

Maar natuurlijk was er ook tijd voor de serieuzere zaken. Ik moest nog op zoek naar een vaste verblijfplaats. Ook al heb ik in het hostel veel leuke mensen ontmoet, na een week met 10 Franse dertigers op een kamer is de tijd voor een eigen kamer. Samen met een Portugese, Turk en Fransoos, heb ik een leuke ruime flat in het 6de district. Andrassy ucta 81, verdieping 2 om precies te zijn. Om jullie nog wat jaloerser te maken heb ik hier een link met foto’s: http://www.ihomes.hu/pics.php?nr=712. Morgen ga ik op Freshcamp in Eger. Daar horen jullie in mijn volgende blog of course.

Amíg a következő alkalommal,
Ester

  • 31 Januari 2014 - 23:15

    Mariëlle:

    Wat leuk dat je het naar je zin hebt! Leuk appartement ook :) xx

  • 01 Februari 2014 - 13:08

    Simone:

    Andrassy utca, dat ken ik nog! Heel gaaf :)

  • 01 Februari 2014 - 13:12

    Lianne:

    Hee ester! Super om te lezen dat je er naar je zin hebt! Flat ziet er super uit, en ook nog eens een vaatwasser! Jaloerssss! Heeeeel veel plezier nog! Xxxx

  • 01 Februari 2014 - 21:46

    Stèphan:

    Wat een super plek zeg! Mooi hoor!
    Geniet er verder van!

  • 02 Februari 2014 - 07:56

    Hilke:

    Klinkt goed hoor! Veel plezier de komende tijd!

  • 02 Februari 2014 - 17:26

    Oma Wassink:

    Hallo Ester, oma vindt de foto's en het appartement heel mooi. groetjes van oma en fam. Scheffer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 7960

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Studeren in Budapest

Landen bezocht: